lördag 1 maj 2010

En lång vecka...

Vet att jag konstaterat det tidigare men med detta jobb saknar man verkligen start och slut på veckan. Helger och veckodagar flyter ihop och ledigheter kommer oftast i timmar då och då och sällan i längre sjok. Därför blir det svårt att veta när man summerar veckan - men kanske nu? Bröllop i lördags där jag och min svåger (han i brudklänningen...) var "värdpar". Kul men mycket jobb... 
Sedan bar det av till Köpenhamn i början på veckan för kabinettsammanträde. Passa på att fota mig själv på Rådhusplatsen... 

Därefter har veckan ramlat på med olika små och större projekt - men också som vanligt en torsdagsträff. Peo Karlström berättade om blommor och sjöng vårsånger tillsammans med oss.



Torsdagskvällen gick vi på fotboll... Blåvitt spelar oförlåtligt dåligt och man skäms... Fått otaliga gliringar, bland annat: "Vad är det för likhet mellan en sjuåring och Blåvitt? - Båda skall snart börja i ettan...". Kul? Nä... Intre så värst. Dock verkar inte ens mitt tips med Elfsborg som SM-mästare slå i även om de nu ligger tre. Verkar som Skåne-lagen blir för svåra... 


Olle var på sin första match för i år - och var grymt imponerad av.. klacken... Hugo var nöjd med.. popcorn...

Idag har det varit premiär för båda de äldsta pojkarnas lag och de gick utmärkt! Segrar och Åke har blivit kapten för sitt lag. Pappa är stolt! Dock är han back så malfabrikationen fick Hugo stå för - och med ett mål och två målpass fick pappa också där vara nöjd! 

I morgon är det gudstjänst kl 11 och PA Sahlberg predikar. Välkommen till S:t Jakob!

Apropå en lång vecka... Nästa vecka skall Olle och jag åka på semester! Vi skall till Skåne och Halland och bo på vandrarhem. Eller som Olle hade sagt till sina dagisfröknar: "Vi skall till Helsingborg och sedan skall vi vandra hem..."

/L





Inga kommentarer: