tisdag 9 februari 2010

Söndag - måndag...

Dagarna ramlar på... Söndagen innebar temagudstjänst om omsorg om varandra och följdes av ett bra och piggt samtal i kapellet om hur vi omsätter vackra ord i praktiken. 15-17 pers kanske vi var och vi kände nog att vi kunde göra mer men var också tacksamma för det vi gör och att vi får vara en del av den universella kyrkan och tillsammans är vi starka. Typ så, talade vi - bland annat.

Direkt från detta åkte jag till rep inför kvällens "Hela kyrkan sjunger" i Vallda kyrka. T spelar bas, jag trummor och C sköter och kånkar all teknik. Kjell som vanligt i säregen högform....



Måndag innebar först en sväng till en skola i Mölndal där jag svarade på massa sjundeklassares kloka frågor. Eller i alla fall frågor... Den första var: "Varför har du inte på dig din lustiga hatt?". Men bra samtal blev det men också en inblick i hur stor skillnaden är mellan kyrkans svar och människors fråga...


Dagen fortsatte sedan med en sittning tillsammans med MR i hennes väg fram emot lokalpredikantinvigning på påskdagen. 
Därefter till Överås på ledningsgruppsmöte där vi bland annat lyssnade till Stellan. 


Direkt vidare till Alingsås för samtal med pastorn om församlingen, framtiden och teologin. Inte otippat tog samtalet längre tid än jag trott... Men det blev också en mycket gott samtal. Bra!

Ganska sent blev det en del telefonsamtal innan dagen slutade och jag med den. 

/L

Inga kommentarer: