fredag 6 november 2009

Laddar för helg - summerar veckan...

Det är redan fredag - det går fort nu. Snart är det advent. Längtar lite dit - bland annat för att då får jag sätta upp ljusslingorna på huset! I år blir det nog några till - om inte fru Svensson läser detta... Förra året hade jag en undersökning på bloggen och det visade sig att just 1:a advent var tillfället/helgen då man fick sätta upp sina ljusslingor. Så nu lever jag efter det - så tänk på vad ni kryssar i... =)

Veckan har som vanligt varit hektiskt men också - som vanligt - rolig och spännande. Tandläkaren fick besök i tisdags - inga hål! Tisdag var också församlingsråd då en av huvudpunkterna var ett samtal om diakoni. Ett svårt ord som någon sa: "Det är som med etik - alla tycker det är bra men inget vet vad man egentligen menar...". Håller med - fram till i tisdags. Skall återkomma om detta i ett blogginlägg snart - håll utkik!

Onsdag hade vi personaldag och MYCKET blev planerat. Tex skall vi varannan tisdag få till att ha öppen kyrka och se till att detta syns och dessutom varannan tisdag kl 12 ha en enkel mässa i kapellet med utrymme för bön och förbön. Hur skall vi hinna det? Vi tänkte utmana ordet "Sök FÖRST Guds rike...". Vi tror att vi hinner mer genom att börja i rätt ända. Finns en bild som jag ofta använt i predikan om hur man kan få plats med mycket i en spann om man börjar med de stora stenarna och sedan tar de mindre och sedan mikndre och mindre och slutligen sand. Då är den full men till och med då kan man hälla på en massa vatten. Gör man tvärt om och börjar med vatten, sand grus osv kommer aldrig de stora stenarna få plats. Bra bild även om när jag hörde den först handlade det inte om att hälla på vatten det sista utan en burk öl och sensmoralen var att det alltid finns plats för en öl till... Tycker min version är väl så bra... Ser mig som Paulus inför areopagen... =)

Annars haer jag bowlat med äldste sonen, varit på torsdagsträff, Oslo-återkopplingsmöte och tusen andra saker.

Idag blir det en uppvaktning men i övrigt laddning inför helgen med HÖSTFEST i morgon kl 16. Soppa, sång, musik, tävling, mys och härligt! Välkommen! Slut senast kl 19!
Söndag är det gudstjänst kl11 och därefter kyrkkaffe och därefter ett vidare samtal om predikan och frälsningen för den som vill. Allt klart senast halv 3.

/L

1 kommentar:

Anonym sa...

Leste "Oslo" og tenkte du hadde vært veiene forbi meg. Men det er du vel ikke uten å si i fra, vel..?!
klem, myran