fredag 27 november 2009

Helgen är här!

Nu så! Helgen som skiljer agnarna från vetet (eller fåren från getterna?) är här! En osannolikt hysterisk kyrkhelg med förberedelse inför julmarknad, julmarknad i morgon (kl 11 - 15) och sedan förberedelse inför gudstjänst och så på söndag grande finale med 1:a adventsgudstjänst kl 11:00.

Kan det blir bättre? When the going gets tough - the tough gets going! Suck...

Märker att jag försöker peppa mig... Kan berätta en liten hemlighet...: Jag är lite trött.

Men 1:a advent gillar jag verkligen! Och i helgen skall jag smaka glögg och julmust för första gången på säkert 10 och en halv månad.

På söndag tror jag temat blir "Vem är han?". Kommer nog fundera kring vem Jesus är och vad vi gjort honom till. Kan en rolig historia om en biskop och en hund som jag tror kan få plats... Kanske...

Den som kommer får se/höra!

Hoppas vi ses i helgen!

/L

3 kommentarer:

pastorns Ingridienser sa...

Glöm inte ljusslingorna!!!!!

emily sa...

glöm inte å ta det lugnt!

Lasse Svensson sa...

Ljusslingorna är på plats, predikan börjar ta form och snart skall jag slappa lite... =)