onsdag 16 december 2009

Märkligt sällan det blir som man tänkt sig...

Kan fundera mycket över hur saker ibland tycks "bara bli". Dvs man gör inte så många aktiva val - i alla fall inga stora - men ändå sker något stort. Vår gästtoalett skulle vi inte alls renovera nu utan snarare trappan till övervåningen. Men när min inlånade arbetskraft dök upp hittade jag inte slippapper och vi gjorde ett lappkast och vips har vi en gästtoalett - snart i alla fall...
Min höst 2009 har också inneburit att jag spelat ganska mycket. 15-20 spelningar typ. Musikaliskt och innehållsmässigt skulle jag nog vilja hävda att varje söndag förmiddag är "bättre" i S:t Jakobs kyrka - men ändå är den typ av musik Smén Kjell och jag gör väldigt uppskattad och man skulle nog kunna leva på det. Men det har jag inte (och har aldrig haft) någon längtan till. Men detta halkade man in på för att man behövde laga bilen en gång och man började prata med Kjell...
Man kan fundera över ledning, predestination och annat ganska länge - utan att det hjälper. Jag nöjer mig med att konstatera att livet är underbart och fantastiskt just för att det ibland "bara blir".

/L

Inga kommentarer: