tisdag 8 december 2009

Konsert å sånt

Söndagskvällens julkonsert var fantastiskt lyckad. Kören, Manskören, Tjejtrall, Happy people, Barnkören och lite solister och musiker gjorde en strålande helhet av kvällen och trots att jag inte haft så värst mycket med det hela att göra kände jag mig stolt. Otroligt roligt att kyrkan var så välfylld! Ännu fler än 1:a advent. Nu fick vi öppna dörrarna till kyrktorget så folk fick sitta där. Kul!
I övrigt gick helgen i kaklandets och klinkrandets tecken och det är otroligt mycket jox som skall göras även om det bara är en lite gästtoalett...
Igår tog vi en tripp till Borås för att hos den relativt nyblivne pensionären få lunch. Det var med nervösa steg man gick in i köket eftersom han för bara några månader sedan gick bet vid middagslagningen på den lilla detaljen "hur man får upp ugnsluckan". Men nu gick det bra och tack vara Ica-magasinet Buffé och troligen lite tur bjöds vi på den kulinariska höjdaren ugnsstekt falukorv med potatismos. Otroligt gott!
Tisdag idag och det har varit mycket Överås och sedan hembesök och lite annat också. Tex spelat på efterfesten efter luciakröningen i Kungsbacka. Helt fel musik i helt fel sammanhang. Men det är väl det fina med detta lilla extraknäck - sånt behöver jag inte fundera på, jag bara spelar.

I övrigt ser vi fram emot ett julbord i Torsdagsträffen på torsdag kl 12. Fint!

/L

Inga kommentarer: